موسسه حقوقی حق پویان تبریز

مراحل ثبت برند

 

 

مراحل ثبت برند
فرآیند مراحل ثبت برند به چند مرحله تقسیم می گردد. پس از تکمیل مدارک ثبت برند بایستی ابتدا متقاضی با ثبت اظهارنامه خویش تقاضای ثبت از اداره مالکیت صنعتی نماید. پس از دریافت شماره اظهار نامه ثبت علامت تجاری که با سال شروع میگردد و منحصر به فرد و پرونده میباشد روندش در اداره ثبت علائم تجاری شروع می شود. پس از واریز هزینه از طریق درگاه اینترنتی رمز اظهار نامه از طریق سامانه پیامکی به شماره موبایل شما از طریق شماره ۲۰۱۲۱۲ ارسال میشود.
مراحل ثبت برند در ایران
 در صورت تایید کارشناس، کارشناس مسئول و رئیس اداره ثبت برند آگهی نوبت اول می شود و میتوانید آنرا در روزنامه رسمی قوه قضاییه درج نمایید. هزینه های پرداختی در اداره روزنامه به صورت برخط میباشد و نیازی به فیش واریزی در بانکها نیست. به مدت زمان یکماه با توجه به چاپ در روزنامه رسمی به اشخاص ثالث که در آن طبقه شغلی فعالیت مینمایند اجازه داده میشود که در صورت اعتراض آنرا به اداره مالکیت صنعتی و مراجع قضایی و دادگاهها اعلام نمایند.
نهایت مراحل ثبت برند تجاری
پس از مدت فوق الذکر در صورت عدم اعتراض شخص یا اشخاص حقوقی، آگهی دوم رسمی مالکیت صادر می شود و مالکیت ده ساله اعطا می گردد. در طی این روند هر اظهارنامه از فیلتر کارشناس، کارشناس مسئول و رئیس اداره می گذرد و هرگونه مشابهت باعث عدم ثبت و در نهایت رد اظهارنامه می گردد. برای جلوگیری از پیچیدگی و سردرگمی در مراحل ثبت برند میتوانید با موسسه حقوقی حق پویان با توجه به گستردگی فعالیت در زمینه ثبت علامت تجاری در تبریز فعالیت های مربوطه را با کمترین ایراد انجام می دهد.