موسسه حقوقی حق پویان تبریز

چگونه ميشه از مجرد بودن شخصي مطلع شد

چگونه ميشه از مجرد بودن شخصي مطلع شد

پیگیری و مشاهده جواب سوالدسته بندی: خانوادهچگونه ميشه از مجرد بودن شخصي مطلع شد
مخفی 6 سال قبل

با سلام عرض ادب و احترام
بنده مجرد هستم و به تازگي با خانومي آشنا شدم كه قصد ازدواج با ايشون رو دارم، ولي شناسنامشون المثني هست و من اطمينان ندارم كه ايشون قبلا ازدواج كردن يا نه، براي همين ميخواستم بدونم آيا راهي هست كه بشه فهميد قبلا ازدواج كرده يا نه ؟
خيلي ممنونم از مدير سايت و موسسه حق پويان

1 پاسخ
Admin عضو سایت 5 سال قبل

۱-هر شخصی می تواند با مراجعه به اداره ثبت احوال محل صدور شناسنامه خود و یا اداره سجلات و احوال شخصیه در وزارت امور خارجه ( در داخل کشور) و یا نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران ( در خارج از کشور) درخواست صدور گواهی تجرد بنماید . 
الف )‌ چنانچه متقاضی گواهی تجرد مقیم داخل  کشور باشد می بایست به اداره کل ثبت احوال امورخارجه واقع در خیابان امام خمینی(ره) – نبش خیابان شیخ هادی پلاک ۱۰۸ – ساختمان شماره ۶ سازمان ثبت احوال و یا نزدیکترین اداره ثبت احوال  محل سکونت مراجعه و در خواست خود را ارایه نماید . 
ب ) چنانچه متقاضی گواهی تجرد مقیم  خارج از کشور باشد می بایست به نزدیکترین نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور مراجعه و در خواست خود را ارایه نماید.
۲-گواهی تجرد صرفا توسط اداره کل ثبت احوال امور خارجه و ظرف یک روز صادر می گردد. ضمن آنکه تحویل گواهی تجرد، صرفاً در ثبت احوال امور خارجه به آدرس تهران – خیابان امام خمینی نبش شیخ هادی انجام     می گیرد.
۳-امکان اخذ این گواهی توسط شخصی غیر از صاحب شناسنامه وجود خواهد داشت، بنابراین در اینصورت چنین شخصی می بایست دارای وکالتنامه رسمی باشد و در آن به اخذ گواهی تجرد صراحتاً اشاره گردیده باشد.
۴- صدور گواهی تجرد منوط به ارائه اصل شناسنامه  صاحب آن می باشد.

۵- متقاضی دریافت این کواهی می بایست مدارک ذیل را داشته باشد:
. اصل شناسنامه متقاضی
. یک برگ فتوکپی شناسنامه
. تکمیل فرم درخواست
. پرداخت هزینه طبق تعرفه جاری

۶- چنانچه متقاضی قصد ارائه گواهی تجرد به مقامات خارجی را داشته باشد، باید ابتدا گواهی را از طریق دارالترجمه رسمی، ترجمه کند و پس از تایید امور دفتر مترجمان وزارت دادگستری، به تایید وزارت امور خارجه برساند.
۷- افراد می توانند با مراجعه به پورتال سازمان ثبت احوال کشور به نشانی اینترنتی http://www.sabteahval.ir فرم درخواست را تکمیل و به صورت الکترونیکی ارسال کنند و پس از بررسی های لازم پیغامی مبنی بر آماده بودن گواهی تجرد و مراجعه جهت دریافت آن برای متقاضی ارسال می شود.
 
شما میتوانید نمونه درخواست را از مشاوران ما در وکیل آنلاین درخواست بکنید ( ابتدا باید برنامه را روی گوشی اندرویدی خود نصب کنید)
دریافت برنامه “وکیل آنلاین”